/* Kod för google analytics*/

06 november 2006

Jag har spunnit!


Jag har spunnit garn. En liten härva har det blivit. Jag är än så länge i stadiet att jag är lycklig att det överhuvud taget blir garn när jag försöker spinna, och den här lilla härvan är jag jättenöjd med. Ullen är nog inte den bästa. Köpte den någon gång för länge sedan att tova av, men det blev aldrig av så nu använder jag den till att lära mig spinna istället. Och sländan kunde kanske ha varit bättre. Har en hemmagjord en. Men det blir ju garn i alla fall, så jag ska inte klaga. Även om det nog blir en sländebeställning från andra sidan Atlanten snart.
Och nu sitter jag bara här och tittar och klämmer på min fina lilla garnhärva. Det är det första garn jag gjort som känns bra nog att faktiskt använda till något. Tunt är det, och faktiskt skapligt jämnt också. Är så stolt! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker ditt garn ser jättefint ut! Väldigt jämnt och vackert. Sedan kanske det är roligare med "riktig" slända och trevligare fibrer, men du ser inte ut att behöva det, med tanke på vilket bra resultat du fått.

Anonym sa...

Heja! Vad fint du spinner, förstår att du är stolt :)