/* Kod för google analytics*/

13 februari 2009

Paketdag

Idag var det mycket trevligt att komma hem och kika i brevlådan. Två paket till mig :) Ett från Spinspiration och ett från Adlibris


Den fina blå bambun har jag sneglat på länge. Den är så vackert färgad, och jag har aldrig provat att spinna bambu. Och när de nu dessutom fanns Spindolyn-sländor igen så kunde jag inte låta bli att beställa. Jag har redan hunnit provspinna Spindolyn lite, och det är ju helt klart lite annorlunda mot en hängande slända som jag är van vid. Men med lite övning ska det nog gå det med. Kul är det i alla fall.


I paketet från Adlibris låg den alldeles nyukommna boken "The Intentional Spinner - a holistic approach to making yarn" av Judith MacKenzie McCuin. Jag har bara hunnit bläddra lite i den, men den ser mycket lovande ut. Jag tror det är en bok jag kommer lusläsa från pärm till pärm.


Spinnadnet till uggletröjan går framåt, sakta men säkert. Har nu fyllt två spolar. En till så ska jag tvinna :) Det här nog första gången jag verkligen utnyttjar att Majacrafts spolar är så stora. 190 gram garn har jag fått på på varje spole. Nu skulle det inte vara fel med deras stora tvinningsvinge och spole också... Men jag måste försöka få stopp på mitt shoppinggalna pekfinger.

9 kommentarer:

Marika sa...

Hehe, det kom hem en Spindolyn till mig idag.... ;)
och bara lite BFL/mohair... inget värre.

Anna sa...

Så roligt att du testar spindolyn också, det var rätt länge sedan jag ens rörde min. Får nog ta fram den igen även om jag är minst sagt upptagen med en spinnrock jag fått. Sååååå roligt! Fattar att du vill ha de där extra tillbehören till Majacraft (har läst så mycket om dessa att jag har örnkoll på vad som finns). Ditt garn ser helt fantastiskt fint, fibrerna också och jag ser fram emot en mer utförlig bok recension. Ha en fin helg!

Anonym sa...

Vilken underbar färg på bambun. Och tröjgarnet ser ljuvligt ut. Vilka bamsespolar!

Åsa i Skuttunge sa...

Det har verkligen varit en energisk spinnperiod för dig på sista tiden (det är nästan att man undrar hur det går med studierna..;-) Men resultatet är ju så vackert! Jag menar av spinnandet alltså!!

Tina sa...

Men vad orättvist! Jag har inte ens fått ett mail från adlibris om att boken kommit in - den står fortfarande som ej utgiven...

Kanske ska jag gå och bojkottsshoppa hos amazon istället, i ren protest......

ylva sa...

Gud vad fint garn! Ser verkligen fram emot att se uggletröjan på stickorna. Du verkar ju också "utbilda" dig i spinneriets ädla konst.Bra att veta när man själv inte kan......

Clara sa...

Det verkar vara så kul att spinna, och du får det verkligen att bli fint! Ska bli kul att se din uggletröja sen.

Jag har gett dig en award på min blogg, så kika gärna in där.

HomeRiver sa...

Härlig blogg med inspiration!!

Mrs G sa...

Jag har precis börjat spinna garn och har använt en topptyngd slända. Jag tycker att det är svårt att få bra snurr på den. Sländan stannar ganska snabbt. Tycker du att Spindolyn snurrar lättare än en vanlig slända?