/* Kod för google analytics*/

29 september 2010

Nytt försök


Nytt försök med halsduksväven, och den här gången tror jag det blir bättre. Snyggt blir det i alla fall, även om det där med att inte dra ihop väven och att få jämna snygga kanter får bli nästa lektion. Jag borde egentligen plugga idag, men jag har inte riktigt kunnat slita mig från vävstolen, så halsduk nummer ett är nästan färdig nu. Till nästa halsduk funderar jag på om jag ska våga rota fram något handspunnet att ha till inslag och väva tuskaft, eller panamna. Jag ska fundera på saken.


Något annat roligt är att de här böckerna landade i min brevlåda igår. Boken tvåändsstickat har jag försökt köpa på tradera i sin gamla upplaga hur många gånger som helst. Men de betingar alltid ett fantasipris så det har inte blivit någon bok. Så när boken nu har kommit i en ny upplaga jag jag inte sen att lägga en beställning. Och den andra boken bara råkade slinka med när jag ändå beställde (spara på frakten vet ni...fast den är ju gratis förstås...). Jag drömmer som stora mysiga tröjor med norska stjärnmönster på. Vid första genombläddringen så verkar den dock inte alls lika bra som fair isle-motsvarigheten, men vi får väl se.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Amen guuuuuu va snyggt!
Vi får fundera på nytt tema för nästa års spinncirkel: "väva med handspunnet" Och ha spinn/väv-träffar :-D

Maggisen sa...

Jisses, finns tvåändsstickat i ny upplaga? Adlibris? Måste genast iväg och kolla.