/* Kod för google analytics*/

28 juni 2007

Mystery Stole 3

Jag har anmält mig till Mystery Stole 3. Det är ett projekt där man stickar en spetssjal som man från början inte vet hur den ser ut, och där man får nya instruktioner varje vecka. När projektet är slut har man en färdig sjal. Ska bli jätteroligt att vara med. Det bli min allra första mysteriestickning och jag ser spänt fram emot första ledtråden. Jag har tänkt att sticka i Grignascos merinosilke i en ljust grå färg och har gjort ett par provlappar. Har provat med stickor 2,5mm och 3mm och jag gillar utseendet på båda provlapparna, men eftersom garnet är tunnare än det rekommenderade väljer jag nog 3mm-stickorna tror jag, så att den inte blir allt för liten. Gillar i alla fall garnet väldigt mycket. Och jag tror att det kommer bli jättesnyggt med de vita pärlor jag också valt till projektet.
Imorgon smäller det. Då kommer första ledtråden. Ska bli så kul :)

Inga kommentarer: